ALTO 912 TG

Ultralehký celokovový letoun vyráběný společností Direct Fly dle předpisu Letecké amatérské asociace ČR do roku 2022. Celkem bylo vyrobeno více než 100 kusů tohoto typu, které létají v mnoha zemích světa, kromě České republiky například také ve Francii, Austrálii, Itálii, USA či Turecku. Alto 912 TG bylo mezi zákazníky oblíbeno jak jako ready to fly, tak také ve stavebnicových verzích.

V roce 2016 byla uzavřena smlouva o převodu technologií se společností Wanfeng Aviation, která opravňovala tuto společnost vyrábět a prodávat Alto 912 TG na čínském trhu.

Výroba letounu Alto 912 TG byla ukončena s příchodem nového typu ALTO NG.

Přednosti letounu ALTO 912 TG spočívaly v jeho jednoduché a pohodlné pilotáži, která je zaručena tvarem křídla. Obdélníkový půdorys křídla a profil s tupou náběžnou hranou zajišťovali příjemné odtrhové vlastnosti a nezáludné chování při přetažení. Křídlo bylo poloskořepinové konstrukce, vybavené integrálními nádržemi s kapacitou 100 litrů paliva.

Zadní část trupu letadla byla zkonstruována s obdélníkovým průřezem s oválným hřbetem. Tuhost konstrukce byla zajištěna diagonálními výztuhami. Spojení křídlo-trup bylo koncipováno jako propojení nosníků křídla s centroplánem letounu pomocí lícovaných šroubů.

Vodorovné i svislé ocasní plochy byly klasického uspořádání. Byly zhotoveny jako nýtovaná konstrukce s kompozitovými koncovými oblouky.

Přenos řízení od klasického „kniplu“ byl realizován pomocí táhel a lan. Směrové řízení přední podvozkové nohy bylo spřaženo s pedály umožňujícími zatáčení letounu. Brzdy byly hydraulické, ovládané pomocí páky umístěné na středovém panelu.

Podvozek byl řešen jako tříkolový s předním řiditelným kolem. Hlavní kola byla upevněna k trupu na pružných laminátových nohách.

Přístup do kabiny byl zajištěn pomocí stupaček, které byly umístěny u odtokové hrany křídla. Prostorná, 110 cm široká, kabina zajišťovala dostatek místa pro pohodlné řízení letounu. Překryt kabiny byl posuvný vpřed, upevněný na kolejnicích.

Technická specifikace

Upravit
Délka 6,15 m
Rozpětí 8,20 m
Plocha křídla 10,6 m2
Výška 2,25 m
Šířka kabiny 1,10 m
Počet sedadel 2
Objem nádrží 100 l
Pohonná jednotka Rotax 912ULs
Délka vzletu do 15 m (UL/LSA) 250 / 410 m
Délka přistání z 15 m (UL/LSA) 200 / 295 m
Prázdná hmotnost 288 kg
Maximální vzletová hmotnost (UL/LSA) 472 / 600 kg
Nepřekročitelná rychlost (UL/LSA) 250 / 243 km/h
Cestovní rychlost 180 km/h
Pádová rychlost, přistávací konfigurace (UL/LSA) 65 / 76 km/h
Pádová rychlost, čistá konfigurace (UL/LSA) 74 / 87 km/h
Násobky přetížení +4 / -2
Maximální stoupací rychlost (UL/LSA) 6,3 / 5,1 m/s

ZÁVAZNÉ SERVISNÍ BULLETINY

V této sekci jsou zveřejňovány aktuální servisní dokumenty pro daný model letounu.

SB-0-001-2017

OSTATNÍ SERVISNÍ DOKUMENTY

Zde jsou zveřejňovány aktuální technické a servisní dokumenty.

SIL-0-001-2018

SIL-0-002-2018

SIL-0-003-2018

TOP