Nová přístrojová deska odkazuje na ikonická letadla Zlín
ALTO NG je známé jako letadlo příjemné na pilotáž. Větší přístrojová deska ALTO NG umožňuje lepší rozmístění přístrojů a větší možnosti kombinací. Displej glass cockpitu (které jsou stále žádanější) lze zastavět přímo před pilota.
Pořád stavíme letadla vybavená klasickými letovými a motorovými přístroji a avionikou Trig, často ovšem mají navíc EFIS Garmin G5, GPS Garmin Aera 760 a autopilota. Tato sestava je u pilotů/majitelů stále víc oblíbená, protože umožňuje létat podle tratě zadané do GPS a není tedy potřeba celý glass cockpit.
Autopilota Garmin instalujeme rádi, protože si umí řídit vyvážení letadla a poradí si i v turbulentním počasí. Ovládací panel je logicky a přehledně členěný a umožňuje rychlou synchronizaci kurzu a výšky ťuknutím na otočné ovladače. Díky módu IAS umí udržovat zvolenou rychlost při stoupání i klesání a dokáže pilotovi odlehčit např. při prolétávání řízenými prostor.
Pohodlí, které poskytuje autopilot, je návykové a už dávno není výsadou pouze pro delší tratě.
Vývoj nové přístrojové desky trval několik měsíců. Novým tvarem přístrojové desky ALTO NG se tak hlásíme k tradici UL letectví v ČR.