ALTO NG

Nová verze oblíbeného letounu Alto, která je výsledkem certifikace dle nového českého předpisu UL-2 pro maximální vzletovou hmotnost 600 kg. Letové výkony i pádové vlastnosti, díky kterým je Alto svými uživateli tak oblíbeno, zůstaly nenarušeny. Nový model navíc obsahuje vylepšení vycházející z téměř 15 let zkušeností s provozem letounu ALTO českými i zahraničními soukromými provozovateli a leteckými školami.

Oproti verzi Alto 912 TG došlo ke změně délky a designu motorového lože a krytu, byla vyztužena příďová noha nebo například trup. Došlo také ke změně řízení výškového kormidla, z lan na táhla.

Více se o vylepšeních a nové verzi dočtete v následujícím článku.

Celokovový letoun s MTOW 600 kg

ALTO je jednomotorový dvoumístný samonosný dolnoplošník. Letadlo bylo navrženo jako jednoduchá celokovová konstrukce vhodná i pro stavbu v amatérských podmínkách. Ovšem s dostatečným výkonem odpovídajícím standardům této kategorie, s nízkými náklady na údržbu a s jednoduchým a příjemným ovládáním v letu. Letoun je vybaven prověřeným motorem ROTAX 912 ULs, poskytujícím dostatečný výkon v dané kategorii. Na přání zákazníka lze umožnit zástavbu záchranného systému firmy GALAXY GRS s.r.o a zařízení pro vlekání kluzáků.

V současnosti společnost Direct Fly produkuje model ALTO NG. Výroba předcházející verze Alto 912 TG byla ukončena v roce 2022.

Technická specifikace

Upravit
Délka 6,15 m
Rozpětí 8,20 m
Plocha křídla 10,6 m2
Výška 2,25 m
Šířka kabiny 1,10 m
Počet sedadel 2
Objem nádrží 92 l
Pohonná jednotka Rotax 912ULS2/3
Délka vzletu do 15 m 410 m*
Délka přistání z 15 m 295 m*
Prázdná hmotnost 320 kg
Maximální vzletová hmotnost 600 kg
Nepřekročitelná rychlost 260 km/h
Cestovní rychlost 180 km/h
Pádová rychlost, přistávací konfigurace 76 km/h*
Pádová rychlost, čistá konfigurace 87 km/h*
Násobky přetížení +4 / -2
Maximální stoupací rychlost 5,1 m/s*

Přednosti letounu Alto spočívají v jeho jednoduché a pohodlné pilotáži, která je zaručena tvarem křídla. Obdélníkový půdorys křídla a profil s tupou náběžnou hranou zajišťují příjemné odtrhové vlastnosti a nezáludné chování při přetažení. Křídlo je poloskořepinové konstrukce a je vybaveno integrálními nádržemi s kapacitou 92 litrů paliva.

Zadní část trupu letadla je zkonstruována s obdélníkovým průřezem s oválným hřbetem. Tuhost konstrukce je zajištěna diagonálními výztuhami. Spojení křídlo-trup je koncipováno jako propojení nosníků křídla s centroplánem letounu pomocí lícovaných šroubů.

Vodorovné i svislé ocasní plochy jsou klasického uspořádání. Jsou zhotoveny jako nýtovaná konstrukce s kompozitovými koncovými oblouky.

Přenos řízení od klasického „kniplu“ je realizován pomocí táhel a lan. Směrové řízení přední podvozkové nohy je spřaženo s pedály umožňujícími zatáčení letounu. Brzdy jsou hydraulické, ovládané pomocí páky umístěné na středovém panelu.

Podvozek je řešen jako tříkolový s předním řiditelným kolem. Hlavní kola jsou upevněna k trupu na pružných laminátových nohách.

Přístup do kabiny je zajištěn pomocí stupaček, které jsou umístěny u odtokové hrany křídla. Prostorná, 110 cm široká, kabina zajišťuje dostatek místa pro pohodlné řízení letounu. Překryt kabiny je posuvný vpřed, upevněný na kolejnicích.

Nabídka

ALTO NG, stejně jako jeho předchůdce, nabízíme ve třech základních variantách rozestavěnosti, jako stavebnici v rozpadu BASIC KIT, zkompletovaný drak QUICK KIT a plně dohotovené letadlo READY TO FLY. Jednotlivé stavebnice jsou doplněny odpovídající výkresovou dokumentací. Od samého počátku bylo ALTO navrženo jako velmi jednoduchá celokovová konstrukce vhodná i pro stavbu v amatérských podmínkách. A to bez nároků na zvláštní dílenské vybavení a nástroje. Pro zkušené stavitele proto nabízíme stavebnici v rozpadu.

BASIC KIT

Stavebnice ALTO BASIC KIT, neboli stavebnice v rozpadu, je vhodná pro zkušené stavitele. Obsahuje všechny díly potřebné na dohotovení draku – křídel a trupu letadla. Veškeré díly jsou tvarově opracovány na CNC fréze, ohnuty, ohraněny, vylisovány a případně svařeny. Pro stavbu této stavebnice dostačuje běžné dílenské vybavení, rovný stůl, agrafy a vhodné kleště.

QUICK KIT

Zcela dohotovený drak letounu. Stavitel instaluje motor, avioniku, interiér, dokončuje překryt kabiny a provede elektro a palivovou instalaci. Závěrem provede lakování letadla. Stavebnice neobsahuje motor, motorové lože, veškerou elektrickou instalaci, jakékoliv přístroje, ovládání ventilace, topení, čalouněná sedadla, bezpečnostní pásy a lak.

READY TO FLY

Hotové letadlo vybavené motorem Rotax 912 ULS a všemi dalšími instalacemi. Zákazníkovi je předáno zalétnuté a včetně kompletní dokumentace. Standardně je vybaveno hydraulickými brzdami s centrální ovládací pákou, elektrickým ovládáním klapek a elektrickým trimem na výškovém kormidlu. Exteriér je proveden v jednobarevném laku, s látkou čalouněným interiérem.

AKTUÁLNÍ CENÍK A INFORMACE

Pokud máte zájem o cenovou nabídku, nebo máte jakýkoliv dotaz, napište nám a my se ozveme co nejdříve.

    AKTUÁLNÍ CENÍK A INFORMACE

    Pokud máte zájem o cenovou nabídku, nebo máte jakýkoliv dotaz, napište nám a my se ozveme co nejdříve.

      AKTUÁLNÍ CENÍK A INFORMACE

      Pokud máte zájem o cenovou nabídku, nebo máte jakýkoliv dotaz, napište nám a my se ozveme co nejdříve.

        REZERVACE ZKUŠEBNÍHO LETU

        Pokud máte zájem o rezervaci zkušebního, napište nám a my se ozveme co nejdříve k domluvení termínu.

           

          Upravit
            BASIC KIT QUICK KIT READY TO FLY
          Rozpad draku letounu - -
          Sestavený trup a křídlo -
          Dokončovací kity o
          Systémové instalace o o
          Motor Rotax 912 ULS o o
          Letové a motorové přístroje, vrtule apod. o o
          Finální lak - o

           

          ● - položka obsažená v daném produktu
          o - volitelná položka

          Přístrojové vybavení a ostatní příslušenství

          Zákazník má také na výběr z bohaté nabídky doplňkových sad a příslušenství. Nadstandardní výbava je řešena po konzultaci individuálně. Napište nám a rádi vám zašleme naši nabídku.

          Motorové přístroje

          otáčkoměr, indikátor teploty hlav válců, elektrické palivoměry, indikátor teploty oleje, indikátor tlaku oleje, indikátor tlaku paliva, indikátor předehřevu karburátorů

          Letové přístroje

          rychloměr, výškoměr, vario, kompas, příčný sklonoměr

          Ostatní

          analogové hodiny, GPS Aera 660, odpovídač a radiostanice TRIG

          GLASS COCKPIT

          Na přání zákazníka lze vyhotovit přístrojovou desku v konfiguraci GLASS COCKPIT.

          Přístrojová deska na míru

          Přístrojovou desku každého letounu navrhujeme vždy individuálně na základě představ a přání zákazníka. Můžete se nicméně nechat inspirovat některou z již připravených variant.

          Alto Instrument Panels

          Aircraft Liveries

          Vyberte si z naší nabídky polepů. Barva laku i fólie je na vás.

          Alto Aircraft Liveries

          Servisní bulletiny

          V této sekci jsou zveřejňovány aktuální servisní dokumenty pro daný model letounu.

          Ostatní servisní dokumenty

          Zde jsou zveřejňovány aktuální technické a servisní dokumenty.

          TOP