ČeskyEnglish
Direct Fly on Facebook
Specifikace
Základní popis Tisk

Designed for LSA, ELALetadlo ALTO bylo navrženo jako jednoduchá celokovová konstrukce vhodná i pro stavbu v amatérských podmínkách. Ovšem s dostatečným výkonem, odpovídajícím standardům této kategorie, s nízkými náklady na údržbu a s jednoduchým a příjemným ovládáním v letu. ALTO splňuje jak požadavky kladené na evropskou kategorii sportovních létajících zařízení (ultralight aircraft), tak i pro kategorii LSA (light sport aircraft) definovanou v USA a úspěšně se rozšiřující do celého světa.

Certifikovaná verze je nabízena:

  • s tříkolovým podvozkem, s řízeným příďovým kolem
  • s motory ROTAX 912 ULS/UL
  • s řízením s klasickými kniply

Dle přání zákazníka nabízíme různou úroveň výbavy interiéru a přístrojového vybavení pilotní kabiny.

ALTO je jednomotorový, dvoumístný samonosný dolnokřídlý klasický jednoplošník, celokovové nýtované konstrukce s možností zástavby záchranného systému.

Křídlo obdélníkového půdorysu, nýtované žebronosníkové konstrukce s hlavním a zadním pomocným nosníkem je potaženo plechy z Al slitiny, vybaveno křidélky, štěrbinovými vztlakovými klapkami a integrálními nádržemi s kapacitou 105 litrů paliva. Spojení křídlo-trup je řešeno centroplánem zastavěným v trupu, spojeným s hlavními nosníky polovin křídla lícovanými šrouby a závěsem v zadním pomocném nosníku.

Trup obdélníkového přůřezu, nýtované poloskořepinové konstrukce má spodní a boční stěny s diagonálními výztuhami. Hřbet trupu je oválného průřezu.

Ocasní plochy celokovové nýtované konstrukce v klasickém uspořádání.

Řízení letounu sestává z mechanického řízení výškového kormidla, křidélek a směrového kormidla. Ruční řízení je   "kniplové" s přenosem výchylek , táhly a lany. Výchylky nožního řízení jsou přenášeny lany na směrové kormidlo a táhly na řízenou příďovou nohu. Ovládání vzlakových klapek a plošky podélného vyvážení je elektrické. Brzdy na hlavních kolech jsou hydraulické, ovládané centrální pákou s možností aretace.

Podvozek je příďový, tříkolového typu, s předním řiditelným kolem. Hlavní kola jsou nesena na pružných laminátových nohách. Brzdy hlavních kol jsou hydraulicky ovládány centrální brzdou, na přání  pedály

Kabina je díky svojí vnitřní šířce 110 cm velmi pohodlná a prostorná. Ke snadnému nastupování přispívá i vpřed posuvný překryt kabiny. Překryt kabiny je vyroben z kvalitního organického skla, na přání může být v lehce tónovaném zabarvení a vybaven větracími okénky.

Pro naše zákazníky je připraveno několik typů sedadel, včetně  luxusního provedení v kůží.

 
Rozměry a výkony Tisk

TG 912 - je certifikována a seriově vyráběna verze s tříkolovým podvozkem

TYP ALTO TG 912 UL
ALTO TG 912 ULs
délka (m) 6,15 6,15
rozpětí (m) 8,20 8,20
plocha křídla (m2) 10,5 10,5
výška (m) 2,25 2,25

šířka kabiny (m)

1,10 1,10
počet sedadel 2 2
objem nádrží (l) 110 110
motor Rotax 912UL - 80 Hp Rotax 912ULS - 100 Hp
délka rozjezdu (m) 100 90
délka přistání (m) 150 150
prázdná hmotnost (kg) 285 288
maximální vzletová hmotnost  ULM (kg) 472 472
maximální vzletová hmotnost LSA a ELSA(kg) 600 600
Vne pro UL  / Vne pro LSA (km/h) 250 / 243 250/ 243
maximální rychlost (km/h) 230 240
cestovní rychlost (km/h) 185 200
pádová rychlost, klapky, 450 kg (km/h) 65 65
pádová rychlost, 600 kg (km/h) 81 81
násobky +4 / -2 +4 / -2
stoupání pro 450 kg (m/s) 5,6 6,3
stoupání pro 600 kg (m/s) 4,5 5,1